Friday, September 30, 2011

Smeshariki




Sist uke ble jeg spurte om jeg kunne lage to kaker til et barnehjem her i Moskva, og selvsagt sa jeg ja. Jeg synes det å lage kaker til barn er så utrolig gøy og givende, det skal så lite for å glede et barn, mens vi voksne krever så mye mere.Jeg lurer på hvor vi mistet denne evnen, er vi mye inn i vårt arbeid, karriere, mangel på tid og så videre at vi glemmer alle de små gleder her i livet? Heldigvis bringer  vanligvis kaker stor glede hos både voksne og barn . Jeg hadde det hvertfall veldig gøy når jeg lagde disse  kakene. Den søte damen som bestilt kake sa jeg kunne gjøre hva jeg ville, så jeg endte opp med å lage to av mine favoritt karakterer fra en veldig morsom russisk tegnefilm-serien. Jeg liker spesielt den romantiske væren kalt Barash, han er håpløst forelsket i en søt liten  gris. Det rosa pinnsvinet  Ezhik er også en søt liten kar.Siden kaken var til barn laget jeg en Regnbue-vanilje kake og fylte den med tutti-frutti krem. Det ble en skikkelig gladkake både utenpå og inne :)

2 comments:

  1. Joda, så nå har jeg kikket på maaaange flere av kakene dine! :) Så nå er jeg enda mer imponert! Er du russisk som snakker flytende norsk, eller er du nordmann som bor i Russland.. eller`?

    Også ble jeg nysjerrig på hva som er typiske russiske kaker?

    ReplyDelete
  2. Så utrolig hyggelig Helen, tusen takk :D
    Jeg er nok norsk, men jeg bor i Russland ( mye rart man går med på når man er forelska skal jeg si deg :P )
    Russere er veeeeldig glad i søte ting , så stort sett alle kaker her er skikkelig tørre og sånn gjør vondt i kjeven søte. Men de har noen som er veldig gode også, spesielt en som smaker litt som kokosbolle, nam nam.. Men er i grunnen veldig glad de ikke har så mye gode søte saker her, blir straks litt lettere å følge lav-karbo :D hyehe

    ReplyDelete

LinkWithin