Saturday, September 17, 2011

Geisha



Noen ganger får  jeg kakeideer jeg må lage, får nesten ikke sove før kaken er laget, denne kake er en sånn kake. En av mine gode venner poster alltid fantastiske japanske bilder på Facebook, jeg har alltid hvert fascinert av japanske dukker og vifter, synes de er utrolig  vakre. Kaken inni har også en liten historie :) I min ungdom mine venner og jeg pleide å kjøre min fars båt til nabo bygden for å kjøpe kuleis. Det som var så spesielt med denne isen var at den alltid var helt enorm, så for en liten penge fikk vi en enorm is. Den isen jeg spiste desidert mest der var " 1kule" pistasj is og "1 kule" sjokoladeis. Så denne kaken er bakt etter disse smakene. Den nederste kaken er en Sjokoladekake fylt med pistasjkrem med  pistajnøtter i  og den øverste er en pistajkake fylt med sjokoladekrem med hakket sjokoladebiter. Den smakte helt fortreffelig, nesten like god som min favoritt is :)

1 comment:

LinkWithin